Jak wypisać się z Newslettera?

W treści każdej wiadomości e-mail typu „Newsletter” na samym dole, drobnym druczkiem – powinna znajdować się informacja podobna do tej:

„Wiadomość została wysłana w związku z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji na podany e-mail poprzez formularz na stronie [TUTAJ LINK LUB NAZWA JAKIEJŚ STRONY]. Jeśli chcesz zrezygnować z otrzymywania wiadomości z naszego Newslettera, kliknij tutaj.”

  • Dobrze przeczytaj informację umieszczoną drobnym druczkiem na samym dole wiadomości e-mail, która może występować w różnych językach i sformułowaniach, w zależności od strony, w której dokonano zapisu;
  • Postępuj według wskazań tej informacji dot. wypisania się z Newslettera.

Jeśli Newsletter, który otrzymujesz pochodzi z niejednego źródła, wtedy należy wymienione czynności powtórzyć.

Jeżeli w e-mail’u nie ma informacji dot. wypisania się z Newslettera

  • Czytając wiadomość postaraj się znaleźć adres lub nazwę strony głównej, od której pochodzi wiadomość;
  • Odwiedź wyszukaną stronę i znajdź zakładkę „Kontakt” lub inne informacje umożliwiające kontakt z właścicielem strony;
  • Napisz wiadomość do właścicieli strony odwołując dalsze otrzymywanie wiadomości e-mail, podkreślając, że:

„Uprzejmie informuję że nie wyrażam zgody na przetwarzanie mojego adresu e-mail. Tym samym żądam wypisania mnie z listy mailingowej Państwa serwisu zgodnie z Art.4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.”

… lub odpisz na otrzymaną wiadomość z formułką podaną powyżej, nawet jeśli zostałeś/aś poinformowany(a), że wiadomość została wygenerowana automatycznie.